Contact

Gegevens

info@juliasreis.nl

0031-(0)341 – 22 64 40

Julia’s reis is een handelsnaam van Campsite Concepts B.V.,
ingeschreven bij de kamer van Koophandel onder nummer 73420093.

Bericht ons

Naam :


E-mail :


Bericht :


Vragen staat natuurlijk vrij. Hieronder hebben wij de meest gestelde vragen uitgewerkt met een volledig antwoord. Zit jullie vraag er niet bij? Schroom dan niet om hem middels het formulier hiernaast te stellen aan ons.

Boeken

Hoe boek ik?

Leuk dat je wilt boeken! Als je de reserveringsaanvraag op de website zo volledig mogelijk invult, krijg je binnen 24 uur een boekingsbevestiging. Zijn er eerst nog vragen die je wilt stellen, e-mail ons gerust. We helpen je graag verder.

Is de beschikbaarheid op de website altijd actueel?

Zodra wij een boeking verwerken (op volgorde van binnenkomst) wordt de beschikbaarheid op de website gewijzigd. Je mag er dus vanuit gaan dat als je boekt de verblijfsperiode beschikbaar is.

Wat is de minimale verblijfsduur?

Van 6 juli tot 1 september 2019 kun je alleen weekverblijven (7 nachten van zaterdag tot zaterdag) boeken. In het laagseizoen kun je ook boekingen doen van minimaal 3 nachten. Als je in de meivakantie gebruik wilt maken van een accommodatie verzoeken we je dat bij ons per e-mail aan te vragen, zodat we kunnen kijken of daarvoor mogelijkheden zijn.

Kan ik eerst ook een optie nemen?

Het is mogelijk om korte tijd een optie te nemen. Dat kan niet meer als de aankomstdatum binnen 8 weken na de optie ligt. Neem daarvoor contact met ons op. Een optie duurt maximaal 4 dagen. De optie wordt na overeenstemming schriftelijk aan je bevestigd.

Zijn er voorkeuren aan te geven?

Bij veel accommodatieaanbieders kun je voorkeuren voor plek of bijvoorbeeld schaduw of geen schaduw aangeven. Omdat wij met relatief kleine campings samenwerken, zijn er vaak maar 1 of 2 accommodaties van Julia’s reis op de camping aanwezig. Dat zorgt ervoor dat je altijd tussen de andere vakantiegangers staat en niet in een straat met alleen maar huuraccommodaties. Tijdens de bezoeken die we maken buiten het seizoen maken we afspraken met de campingeigenaren over de locatie van de accommodaties. Meestal kunnen we daarbij de beste plaatsen selecteren. We houden rekening met voorkeuren zoals: geschikte afstand tot het toiletgebouw of het zwembad, afstand van drukke wegen, grootte van de kampeerplaats, verhouding schaduw/zon, beschikbaarheid van elektra en water, veiligheid voor kinderen. Het is daarom vaak niet mogelijk tegemoet te komen aan specifieke voorkeuren. We horen natuurlijk wel graag na je verblijf wat beter kan!

We willen gezellig samen met vrienden op vakantie, kan dat?

Als je samen met andere families of vrienden op de camping wilt verblijven kun je dat aangeven bij de boekingsaanvraag. Omdat wij met relatief kleine campings samenwerken, zijn er vaak maar 1 of 2 accommodaties van Julia’s reis op de camping aanwezig. Dat houdt in dat jullie niet altijd naast elkaar kunnen staan. Als één van de families met een eigen tent of caravan naar dezelfde camping wil, geef dat dan bij ons aan, we kunnen wellicht bemiddelen zodat de camping losse kampeerplaatsen in de buurt van de verhuuraccommodatie beschikbaar maakt. De uiteindelijke reservering van de losse kampeerplaats verloopt niet via ons. Je boekt die plaats rechtstreeks bij de camping.

Extra mogelijkheden

Is het mogelijk om met meer dan het aangegeven aantal personen in de accommodatie te verblijven?

Het maximale aantal personen (bedden) is op de website aangegeven. Indien je een extra persoon wilt meenemen, dien je altijd vooraf per e-mail contact met ons op te nemen. We kunnen dan met de campingeigenaar kijken wat er mogelijk is. Op onze campings is in principe altijd een extra campingbedje aanwezig voor kleine kinderen tot ca 2 jaar. Die kun je tegen meerprijs huren. Geef dit wel aan bij je boeking!

Kan ik ook een bijzettentje plaatsen naast de tent?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. De campingplaats is gekozen op basis van de benodigde ruimte voor de huuraccommodatie.

Ik wil een babypakket reserveren, wat krijg ik dan?

Je kunt een babypakket reserveren zodat je dit niet zelf mee hoeft te slepen. Dit pakket bestaat uit een kinderstoel en een campingbedje (ca. 60 x 120 cm). Het campingbedje heeft een matje (geen matrasje). Je moet zelf bedlinnen meenemen en eventueel een matrasje. De kosten hiervoor (€ 30,00) worden op de boekingsbevestiging aangegeven.

Schoonmaken

Moet ik bij vertrek de tent zelf schoonmaken?

Onze overtuiging is dat je zelf graag in een schone tent aankomt. Daarnaast denken we dat je bij vertrek (vaak vroeg in de ochtend) geen prioriteit hebt voor het schoon achterlaten van de accommodatie. Om voor ieder gast dezelfde schone tent te kunnen bieden, hebben we onze campingeigenaars gevraagd de schoonmaak en het beddengoed te verzorgen. Je hebt hier zelf geen omkijken naar. Dat betekent wel dat bij elke boeking kosten voor eenmalige verplichte eindschoonmaak in rekening worden gebracht. Deze kosten bedragen €50,- (prijspeil 2019). Je hoeft dan alleen maar de vuilnis af te voeren, de koelkast leeg te maken en gebruikt servies ed. afgewassen in de accommodatie achter te laten. De campingeigenaar voert de eindschoonmaak uit en wast het bedlinnen.

Moet ik zelf bedlinnen en handdoeken meenemen?

Voor bedlinnen wordt gezorgd. De kosten hiervoor zijn ingegrepen in de verplichte eindschoonmaakkosten die je betaalt. Als je gebruik maakt van een babybedje, dien je zelf te zorgen voor geschikt bedlinnen. Je kunt bij een langer verblijf kiezen om het beddengoed zelf tussentijds te wassen of een extra bedlinnenpakket te bestellen. Dit kun je aangeven bij de boeking of afstemmen met de camping ter plaatse. Bij tussentijdse wissel worden kosten in rekening gebracht. Handdoeken, theedoeken en vaatdoeken zijn niet aanwezig.

Wat als ik spullen vergeet bij vertrek?

Als u een eigendom van waarde achtergelaten neemt u dan in eerste instantie contact op met je verzekeringsmaatschappij. Vervolgens neem je contact op met de camping waar je verbleef of met ons. De campingeigenaar zal nagaan of er iets gevonden is. Indien het voorwerp gevonden wordt, zal deze naar jouw huisadres worden verstuurd. Zoals je begrijpt worden hiervoor kosten gemaakt, daarom brengen wij in principe €25,- plus verzendkosten in rekening voor het versturen van vergeten zaken. We streven ernaar het verloren eigendom binnen enkele weken bij je terug te bezorgen.

Schades

Hoe gaat Julia's reis om met schades?

Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor verlies, diefstal, schade of letsel, berokkend aan of door gebruikers van de via ons geboden accommodatie, hoe deze schade of dit letsel ook is ontstaan. Deelname aan activiteiten, georganiseerd op of door de camping, geschiedt geheel voor eigen risico.

Wat gebeurt er als je zelf (ernstige) schade veroorzaakt?

Ernstige schade aan tent en/of inventaris dien je direct te melden de eigenaar van de camping. Hij zal een in overleg met ons voor een passende oplossing zorgen. Onder ernstige schade valt bijvoorbeeld een scheur in de tent of kapotte stoelen. Een reis- of aansprakelijkheidsverzekering dekt doorgaans schade aan verhuur-accommodaties dus meld je schade bij de campingeigenaar. Julia’s reis houdt zich ten alle tijden het recht voor je aansprakelijk te stellen voor achteraf geconstateerde schade, al vertrouwen we op de eerlijkheid van onze gasten.

Wat gebeurt er als ik per ongeluk iets stukmaak?

Natuurlijk valt er wel eens iets en gaat er wat kapot. Daar rekenen wij geen kosten voor. Meld het alsjeblieft wel even bij de campingeigenaar zodat zij wel op de hoogte en de inventaris kunnen aanvullen.

Reisdocumenten en betaling

Welke reisbescheiden ontvang ik en wanneer?

Bij een boekingsaanvraag ontvang je binnen 24 uur een boekingsbevestiging en een verzoek voor de aanbetaling. Dan is de boeking definitief. Bij ontvangst van de boekingsbevestiging dien je 50% van het totaalbedrag te voldoen. Het exacte bedrag vind je in de factuur/bevestiging. Deze aanbetaling dien je binnen 7 dagen te voldoen, anders komt de boeking te vervallen. De betaalgegevens vind je op de factuur. Acht weken voor vertrek ontvang je een e-mail met een herinnering voor de restantbetaling. Deze betaling dien je eveneens binnen 7 dagen te voldoen. Als de reservering binnen 8 weken voor vertrek plaatsvindt, dien je de gehele reissom ineens te voldoen met een betaaltermijn van 5 dagen. Na ontvangst van de laatste betaling ontvang je van ons een reserveringsbevestiging die je nodig hebt om bij de camping aan te tonen dat je ook echt in de tent terecht mag. Wij raden je aan deze reserveringsbevestiging uit te printen en mee te nemen naar de camping. Als je die samen met je legitimatie laat zien kan de camping je de tent wijzen.

Reissom

Hoe is de prijs opgebouwd?

Op de boekingsbevestiging staan je naam en contactgegevens vermeld, de geboekte camping(s) en vakantieperiode(s) en een opgave van de kosten, te weten de reissom, eindschoonmaakkosten, eventuele ter plaatse te betalen kosten en eventuele extra kosten. De reissom, de bijkomende kosten en de extra kosten vormen samen de totale reissom.

Wat zit er allemaal al in de reissom?

Een aantal kosten die je bij boeking bij een camping of een andere aanbieder van accommodaties tegenkomt zijn bij ons inclusief: Wij rekenen bijvoorbeeld geen borgsom of reserveringskosten. De reissom is altijd inclusief huur accommodatie, verblijfstarief aantal aangegeven personen, gebruik van faciliteiten camping zoals zwembad en speeltuin, parkeren van 1 auto bij de camping, verbruik elektra en water en BTW. Incidenteel gebruikt een camping bij de douches een muntjessysteem. Die zijn niet in de prijs opgenomen. In dat geval wordt het expliciet aangeven bij de informatie over de camping.

Wat moet ik ter plaatse nog betalen?

De lokale toeristenbelastingen moet je plaatse (op de camping) voldoen. Een indicatie hiervan is weergegeven op de boekingsbevestiging. Afhankelijk van de camping betaal je de kosten voor de eindschoonmaak en het beddengoed ter plaatse. In dat geval is het op de boekingsbevestiging aangegeven.

Wijzigingen en annuleringen

Annuleren van de boeking

Wanneer je de boeking moet annuleren, dien je dit altijd schriftelijk te doen mét opgaaf van reden. Dit kan per post of per email. Je kunt bij ons geen annulerings- of reisverzekering afsluiten. We raden je wel aan dat te doen bij een daarvoor gespecialiseerde verzekeringsmaatschappij. De boekingsbevestiging geldt als verzekeringsbewijs.

Kan ik bij annulering de boeking aan iemand anders overdoen?

Als de boeking geheel wordt overgenomen door een andere familie kunnen wij de boeking wijzigen. Neem daarom altijd per e-mail contact met ons op.

Wijzigen van de boeking

Wij raden je aan de boekingsbevestiging te controleren op juistheid. Eventueel kan de reservering tot 8 weken vóór vertrek éénmalig kosteloos worden gewijzigd. Je moet dit altijd schriftelijk (per e-mail) doen. Kijk voor meer informatie bij de algemene voorwaarden.

Wijzigingen tijdens de vakantie

Wijzigen tijdens uw verblijf is alleen mogelijk in overleg. Je dient hiervoor telefonisch contact op te nemen met ons.

Aankomst en vertrek

Hoe laat kunnen we de accommodatie in bij aankomst?

Je kunt vanaf 16.00u de accommodatie in. Dat heeft te maken met de tijd die de campingeigenaar nodig heeft om de accommodatie schoon te maken. Vaak kunt je bij eerdere aankomst in overleg met de campingeigenaar al wel gebruik maken van bijvoorbeeld het zwembad.

Hoe vroeg kunnen we vertrekken?

Wanneer je bij vertrek uit de accommodatie heel vroeg wilt vertrekken, kun je dit afstemmen met de campingeigenaar. Soms moet je de auto dan buiten de slagboom plaatsen. Je checkt dan de avond ervoor uit bij de camping. Mocht je in de loop van de dag pas gaan reizen, dan dien je de tent wel vóór 10.00 uur te verlaten zodat de campingeigenaar de tent kan klaarmaken voor volgende gasten. Vaak kun je in overleg nog wel gebruikmaken van de faciliteiten van de camping op de vertrekdag.

Waar kan ik terecht voor wat?

Julia’s reis regelt de accommodatie (tent en inventaris) op de betreffende camping en verhuurt deze aan jou. De camping(eigenaar) is verantwoordelijk voor voorzieningen op de camping. Voor eenvoudige voorkomende zaken tijdens je verblijf, richt je je tot de campingreceptie. Als er ernstige zaken voorkomen die te maken hebben met de accommodatie waar je in verblijft, neem je contact op met Julia’s reis.

Als er iets kapot gaat in of aan de tent, wordt dat dan direct hersteld?

We hebben de campingeigenaars voorzien van een reservevoorraad van de inventaris. Dit betreft met name keukengerei, glazen en servies. Andere zaken die kapot gaan kun je melden aan de campingeigenaar, waarna we samen met de campingeigenaar een oplossing vaststellen.

Overig

Is er elektra in de tent aanwezig?

Alle accommodaties hebben elektra. Dit is echter niet de elektra installatie zoals je thuis gewend bent. Op de camping is de stroom ook op vakantie. De elektriciteitsvoorziening is geschikt voor het voorzien in vermogen voor de koelkast en de verlichting. Daarnaast kun je apparatuur opladen met een adapter, zoals telefoons en tablets. Andere meegebrachte apparatuur zoals föhns, tosti-ijzers en koffiezetters kunnen niet gebruikt worden in de accommodatie.

Zijn huisdieren welkom in de accommodatie?

Vanuit hygiëne zijn huisdieren niet toegestaan in de accommodatie. Ook niet indien de camping wel huisdieren toestaat.